Rehberlik Servisimiz

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ve REHBERLİK SERVİSİ


Rehberlik; bireylere mutlu ve üretken insanlar olabilmeleri için gerekli niteliklere ulaşmaları amacıyla, uzman kişilerce yapılan yardımları içeren bir süreçtir. Bu süreç içerisinde verilen rehberlik hizmetlerinin başarıya ulaşabilmesi için Şükrü Aracı İlkokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak aşağıdaki ilkeleri benimsiyoruz. 

  • Gizlilik
  • İşbirliği
  • Süreklilik
  • Güven
  • Gönüllülük
  • Kişi haklarına saygı
  • Bireysel farklılıklara saygı 

Şükrü Aracı İlkokulu Rehberlik Birimi olarak öğrencilerimizin yaş farklarının yanı sıra ilgi, yetenek ve akademik gelişimlerini de göz önüne alarak çalışmalarımızı yürütüyoruz. Amacımız öğrencilerimizin;

  • Kendilerini tanıması,
  • İlgi ve yeteneklerinin farkına varması,
  • İlgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmesi,
  • Bilişsel, sosyal ve duygusal açıdan sağlıklı birer birey olması,
  • İletişim kurma ve sorun çözme becerilerini geliştirmesidir. 

Şükrü Aracı İlkokulu olarak, rehberlik ve psikolojik danışma çalışmaları ile öğrencilerimizin;

  • Sorumluluk sahibi,
  • Özgüveni yüksek,
  • Yaratıcı, özgür düşünebilen,
  • Bilgiyi kullanabilen,
  • Yeni koşullara ve değişimlere ayak uydurabilen
  • Sorunlar karşısında çözüm üretebilen yeterliliğe ulaşmasını hedefliyoruz. 

Bu anlamda sadece öğrenciler ile çalışmalar yapmaktan ziyade öğretmenleri ve velileri de içine alan bir yaklaşımı benimsiyoruz. Çünkü bir öğrencinin eğitimi ve psiko-sosyal gelişimi en etkili olarak Öğrenci–Veli–Psikolojik Danışman işbirliği ile sağlanabileceğini düşünüyoruz.


REHBERLİK HİZMETLERİ

Şükrü Aracı İlkokulu Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik birimi olarak çalışmalarımızı;

  • Öğrenciye Yönelik Çalışmalar,
  • Veliye Yönelik Çalışmalar,
  • Öğretmenlere Yönelik Çalışmalar, 

şeklinde üç temel başlık altında yürütüyoruz.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Servisi; öğrencilerin kendilerini tanıma, kabul etme ve geliştirmeleri, bulundukları ortamı ve çevreyi tanımaları, bulundukları ortamda ne yapabileceklerini kavramaları, kendilerini gerçekleştirmeleri, kendilerinde var olan tüm yeteneklerin ortaya konulması için gerekli yeterlikleri ve yaşam becerilerini kazanmalarında ve sosyalleşme sürecini kolaylaştırmada onlara rehberlik yapar ve psikolojik destek verir.

Rehberlik hizmetleri eğitim sürecindeki tüm öğrencileri kapsar. Rehberlik anlayışı, her türlü çalışma ile öğrenciyi merkeze alan bir eğitim sistemini öngörür. Rehberlik hizmeti bir takım çalışmasıdır. Öğrencinin gelişimine hizmet eden herkes (okul yönetimi, öğretmenler ve veliler) ile işbirliği yapılır. Rehberlik hizmetlerinde "süreklilik", "gönüllülük", "bireysel farklara saygı" ve psikolojik danışma ilişkilerinde "gizlilik" esastır.


REHBERLIK ANLAYIŞIMIZ

Okulumuzda öğrencilerimize yönelik çalışmalar, önleyici ve gelişimsel rehberlik anlayışı ile yürütülür. Rehberlik servisi tarafından yürütülen çalışmalarda yaş dönemi özellikleri de dikkate alınarak;

  • Öğrencinin eğitim ortamından yeterince yararlanabilmesi,
  • Kendini tanıması,
  • Geliştirmesi,
  • Karar verme,
  • Problem çözme becerilerini kazanabilmesi,
  • Zihinsel, bedensel, sosyal ve duygusal yönden bir bütün olarak gelişim sağlayabilmesi,

amaçlanmaktadır.

Bu süreçte öğrencimizin sınıf içinde ve dışındaki, sosyal ve aile hayatındaki duygu düşünce ve davranışlarını bir bütün halinde değerlendirilmektedir. Öğrencilerimizi değerlendirirken gözlemlerin desteklemesi ve teyit edilmesi amacıyla, dünya literatüründe geçerli ve güvenilir olan materyal ve envanterler kullanılmaktadır.

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi